OSTRÓDA. Przebudowane perony, tory i przejście podziemne. To część zmian jakie będą widoczne po przebudowie stacji kolejowej w Ostródzie. PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o tym na konferencji w Warszawie.
Na trasie Olsztyn-Iława, zmodernizowano stacje i przystanki: Rudzienice, Samborowo, Stare Jabłonki, Naterki i Biesal. Teraz przyjdzie czas na stację Ostróda. Ostródzka infrastruktura kolejowa w niektórych miejsca spełnia wymogi techniczne z drugiej połowy XX wieku. Dzięki przetargowi ogłoszonemu przez PKP PL na prace modernizacyjne ostródzkiej stacji kolejowej będzie ona spełniać nowoczesne wymogi.
Planowana modernizacja w Ostródzie ma objąć wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ma to zwiększyć możliwość sprawnego prowadzenia ruchu. Ponadto przebudowane zostaną perony i przejście podziemne, które ma zostać wydłużone. W projekcie znajdują się też windy, które pojawią się na dworcu.
- Powstanie stacja bez barier architektonicznych, odpowiadająca oczekiwaniom wszystkich podróżnych – zapowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PL.
Nieco dalej w ramach tej samej inwestycji przebudowana i wzmocniona zostanie konstrukcja mostu nad Drwęcą, co ma zapewnić płynniejszy przejazd składów kolejowych. Po zakończeniu prac modernizacyjnych stacja w Ostródzie, ma być dostosowana do obsługi składów towarowych o długości 750 m. Umożliwi to przewóz większej ilości ładunków.