OSTRÓDA. Do ostródzkiej policji zgłosiła się 39-letnia kobieta oszukana podczas sprzedaży ubrań za pośrednictwem aplikacji Vinted. W wyniku działania oszustów straciła 4950 złotych.

Pokrzywdzona po wystawieniu oferty sprzedaży spodni w aplikacji Vinted otrzymała wiadomość o ich zakupie. Za pośrednictwem prywatnej wiadomości otrzymała informację, że użytkownik dokonał zakupu przedmiotu i prosi o zatwierdzenie zamówienia w wiadomości otrzymanej na prywatny adres mailowy z adresu vinted-pl@europe-confirm.com. Po kliknięciu w napis „potwierdź zamówienie” kobieta otrzymała kolejny komunikat dotyczący wyboru ikony banku, w którym posiada konto.
Na stronie łudząco przypominającej stronę banku wpisała swój login, hasło do bankowości internetowej oraz kod weryfikacyjne, który otrzymała w wiadomości. Po wykonaniu wszystkich czynności zgodnie z wytycznymi na ekranie jej urządzenia pojawił się czarny ekran z poleceniem oczekiwania 10 minut.
– Wzbudziło to niepokój kobiety dlatego wyłączyła telefon – informuje Michał Przybyłek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ostródzie. – Następnie otrzymała informację z banku o próbie wejścia na jej konto z innego urządzenia mobilnego oraz wypłacie środków pieniężnych. Bez wiedzy kobiety doszło do przelewu środków w wysokości 4950 złotych.
Sprzedając w Internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Nie klikaj w przesłane w wiadomości linki do płatności oraz czytaj uważnie SMS-y autoryzacyjne. Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.