PRACA. Pięć ostródzianek bierze udział w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”. Młodzież realizuje projekt „Co, gdy dorosnę?”. Jego celem jest poszerzanie wiedzy na temat kierunków kształcenia, rozwoju kariery zawodowej i rynku pracy.

Jednym z partnerów przedsięwzięcia jest Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie. Autorki projektu „Co, gdy dorosnę?” – Kamila, Maja, Emilia, Weronika i Olivia to uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w Olsztynie. Dziewczyny postanowiły zmotywować swoich rówieśników, uczniów ostródzkich i olsztyńskich szkół średnich, do poważnego zastanowienia się nad dalszym rozwojem edukacyjno-zawodowym.
Działania, które wspólnie podejmują od kilku miesięcy, służą poszerzeniu wiedzy na temat różnych kierunków kształcenia, wyboru przyszłego zawodu i sytuacji na rynku pracy. Licealistki organizują spotkania z młodzieżą, konkursy z wiedzy o rynku pracy oraz prowadzą kampanię w mediach społecznościowych.
– Poprowadziłyśmy już czterdzieści spotkań w pięciu szkołach średnich w Olsztynie i Ostródzie – mówi Kamila Ciesielska, liderka projektu. – Szkoły bardzo wspierają nasze działania, a uczniowie interesują się poruszaną tematyką. Podczas spotkań prezentowany jest m.in. Barometr Zawodów, czyli aktualna prognoza sytuacji we wszystkich profesjach, funkcjonujących na rynku pracy. Opowiadamy również dużo o kierunkach kształcenia, interesujących młodzież zawodach, a także formach wsparcia, dostępnych w Powiatowym Urzędzie Pracy.
Projekt „Co, gdy dorosnę?” ma uświadomić uczniom szkół średnich, jak ważnym i złożonym procesem jest planowanie przyszłej kariery zawodowej. Jego autorki biorą udział w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”, której zwycięzców wybiera kapituła składająca się z uznanych osobistości polskiego biznesu, mediów i organizacji społecznych. Więcej informacji o projekcie na stronie cogdydorosne.pl.