OSTRÓDA. Zdemontowano 8 kilometrów starych torów, powstają nowe perony, jest już budynek nowej nastawni, a równolegle trwa wiele innych prac budowlanych. W 2026 roku na stacji kolejowej Ostróda ma być jakby luksusowo.

Na placu budowy ostródzkiej stacji kolejowej w robotach uczestniczy na różnych ich etapach około stu pracowników. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem to w 2026 roku nowe perony i tunel zapewnią większy komfort obsługi pasażerów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 250 mln zł realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Dzieje się na stacji Ostróda podróżni dostrzec mogą postępy przy budowie konstrukcji przejścia podziemnego. Nowy tunelu w miejscu starego peronu nr 2 i peronu nr 3 będzie o długości ok. 65 metrów, przejście będzie wyższe. Dojścia do pociągów dla osób z niepełnosprawnością ruchową zapewnią windy. Nowe przejście umożliwi wygodny dostęp na stację z dwóch stron miasta.

Na dworcu stoi już budynek nowej nastawni, który znajduje się bliżej ul. 11 Listopada. Na wjeździe Ostródy od strony Olsztyna wzmocniona została konstrukcja mostu kamienno-ceglanego nad rzeką Drwęcą.

Dzięki przebudowie stacja Ostróda uzyska oczekiwany przez pasażerów standard. Na peron nr 2 będzie można wejść bezpośrednio z chodnika od strony ul. 11 Listopada. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Projektant pomyślał o rowerzystach, ci będą mogli zostawić rowery przy stacji przy zadaszonych stojakach, będą zlokalizowane przy ul. 11 Listopada i Słowackiego. Będą udogodnienia dla osób niewidzących lub słabowidzących. Mają to zagwarantować ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.
Zakończenie inwestycja na stacji Ostróda jest zaplanowane w 2026 roku.