EKOLOGIA. Prawie 90 ton zebranej makulatury, kilkanaście tysięcy dzieci zaangażowanych w jej zbiórkę. Udana była kampania ekologiczna „Zbieramy papiery na…”. Najlepszych zapytaliśmy na co wydadzą wygrane pieniądze.

Inauguracyjna edycja kampanii ekologicznej zbiórki makulatury „Zbieramy papiery na…” zorganizowana przez Związek Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników. Z 19 gmin zrzeszonych w ZG RO-I „Czyste Środowisko” zbieraniem makulatury zajęły się dzieci i młodzież z blisko 60 szkół podstawowych i przedszkoli. Rywalizacja o palmę pierwszeństwa w tym wyścigu ekologicznym na dystansie czterech tygodni trwała do ostatniego dnia. Dziwić się nie ma czemu, ponieważ placówki oświatowe walczyły o 10 tysięcy złotych, które były w puli nagród. Ta kwota została podzielona na trzy najlepsze szkoły (5000 za 1. miejsce, 3000 za 2. miejsce i 2000 zł za 3. miejsce).
Po nagrody pieniężne sięgnęły szkoły z Liwy (1. msc.), Marwałdu (2. msc.) i Idzbarka (3. msc.), które zainkasowały już kwoty adekwatne do zajętych miejsc. Przedstawicieli tych trzech placówek zapytaliśmy jakie mają plany co do wygranych. – Wygraną dołożymy na modernizację przyszkolnej infrastruktury, którą zaplanowaliśmy na rok 2023 – powiedziała Katarzyna Remblewska, dyrektor SP w Idzbarku.
Wielka frajda czeka uczniów z SP Marwałd, którzy wygraną podczas kampanii „Zbieramy papiery na…” planują wydać na przyjemne z pożytecznym. – Wszyscy uczniowie mieli udział w sukcesie naszej szkoły, dlatego w nagrodę wszyscy pojadą na wycieczkę – zapowiedział Mirosław Purwin, dyrektor SP Marwałd.
W zwycięskiej SP Liwa nagroda pieniężna zdobyta w akcji zbiórki makulatury zostanie przeznaczona na zakup pomocy edukacyjnych potrzebnych w placówce z gminy Miłomłyn.
Jeszcze raz zwycięzcom gratulujemy wygranych i już namawiamy by przygotowywali się na drugą edycję.
Partnerami kampanii ekologicznej „Zbieramy papiery na…” byli: ZUOK RUDNO Sp. z o.o., KOMA Olsztyn, Remondis Warmia-Mazury, Stalzłom, Nadleśnictwo Stare Jabłonki.