REGION. Samorząd Województwa kontynuuje i rozwija rozpoczęty w 2021 roku program Wojewódzkich Autobusowych Linii Komunikacyjnych. Większość połączeń zostanie utrzymanych w 2024 roku.
- Zdajemy sobie sprawę, jak trudno jest o komercyjne połączenia na nierentownych dla przedsiębiorców trasach – poinformował Marcin Kuchciński, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych mieszkanek i mieszkańców, decyzją zarządu zabezpieczyliśmy w budżecie województwa na 2024 środki na utworzenie kolejnych potrzebnych linii.
Będą to linie na odcinkach: Braniewo – Elbląg (przez Frombork i Tolkmicko) oraz Giżycko – Pisz (przez Orzysz).
Siatka połączeń w 2024 roku pozostanie utrzymana z wyjątkiem trasy: Braniewo – Orneta (przez Płoskinię, Pieniężno) – ma to związek z przywróceniem połączenia kolejowego oraz Nowe Miasto Lubawskie – Elbląg (przez Ostródę) – w związku z małym zainteresowaniem ze strony pasażerów.
Aktualny, funkcjonujący rozkład prezentuje się następująco: Gołdap – Olecko – Ełk Iława – Lubawa – Nowe Miasto Lubawskie przez Mortęgi Węgorzewo – Giżycko przez Harsz, Pozezdrze, Kruklanki Giżycko – Ełk przez Zelki, Ranty Biskupiec – Kętrzyn przez Reszel Braniewo – Bartoszyce przez Lelkowo Mikołajki – Szymany Port Lotniczy Olsztyn Mazury przez Mrągowo, Szczytno Olsztyn – Ełk przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz Olsztyn – Lidzbark przez Lubawę, Ostródę Działdowo – Ostróda przez Dąbrówno Węgorzewo – Gołdap przez Banie Mazurskie. Olsztyn – Dźwierzuty – Biskupiec