POWIAT OSTRÓDZKI. Blisko 7 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu, która przez telefon udostępniła swoje dane rzekomemu przedstawicielowi banku. Pieniądze wypłynęły z jej konta, a poszkodowana sprawę zgłosiła policji.
W środę do Komendy Powiatowej Policji w Ostródzie zgłosiła się 34-letnia kobieta w sprawie oszustwa na jej szkodę, w wyniku którego z jej konta bankowego zniknęły oszczędności w kwocie 6600 zł. Z kobietą skontaktowała się osoba, twierdząc, że jest pracownikiem banku i poinformowała, że na jej nazwisko została zawarta umowa pożyczki. Po tym jak kobieta zaprzeczyła, by posiadała konto w banku przedstawiciela, który z nią rozmawia, została przez niego poinformowana, że za chwilę odezwie się do niej właściwy przedstawiciel. Następnie połączenie z nią nawiązał mężczyzna, który poinformował, iż w celu zapobieżenia wypłaty pieniędzy z jej konta ma ona przelać pieniądze na wskazane przez rozmówcę subkonto. Kobieta polecenie wykonała i straciła swoje oszczędności.
– Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym – apeluje oficer prasowy KPP Ostróda. – Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.
W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.